5 Ocak 2015 Pazartesi

Yeni Yıl Pastası



Merhabalar,

Yeni bir yıla daha merhaba dedik..Bakalım neler olacak..Benim için şimdiden büyük bir şey oldu bile..Ücretsiz iznim bitti ve işe başladım..Oğluşsuz geçen ilk gün olacak..Neyse ki evim yakın işe ve öğlenleri oğluşu koklayıp öpebiliyorum...Yeni yıl demişken güzel bir yeni yıl gecesi geçirdim..Ailemle birlikte kocaman ailemle:)) Geçen yıl hem yeni anne olarak Yüce ile boğuşuyordum hem de bir sürü dert tasa vardı sadece çekirdek aile olarak girmiştik yeni yıla..Bu yıl kendi ailem ve eşimin ailesi teyzem en sevdiğimden :)) birlikte bizim evde girdik..İlk yılbaşı davetimi vermiş oldum böylelikle..İkramlar biraz imece usulü oldu malum bebekli olunca..Yeni yıl pastası cup cakler hazırladım özel olarak..Sanırım bu sefer pasta olayını her şeyiyle hallettim..Sadece süsleme kısmında kendimi geliştirme kaldı..


MALZEMELER

Kek için;
5 yumurta
4 kahve fincanı un
1 kahve fincanı mısır nişastası
5 kahve fincanı şeker
vanilya
kabartma tozu
yarım çay bardağı sıcak su

Krema için;
7 yumurta
1 litre süt
1 su bardağı nişasta
yarım su barağı un
2 su bardağı şeker
vanilya
2 yemek kaşığı tereyağı
1 paket krem şanti

1 su bardağı süt
ıspanak suyu (kremayı renklendirmek için)


Süsleme için;
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt
damla çikolata
muz
renkli pasta süsü

HAZIRLANIŞI

Pandispanya;

Öncelikle yumurtaların sarısını ve beyazını ayırıyoruz. Beyazının içine bir çimdik tuz  sarısının içine de şekeri katıyoruz..Beyazını kabı ters çevirdiğimizde dökülmeyecek kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz..Sarıyı da şekerle birlikte içine sıcak suyumuzu da katıp şeker eriyip mayonez rengine dönene kadar çırpıyoruz..Un,nişasta,kabartma tozu,vanilyayı eleyip karıştırıyoruz hazırladığımız bu karışımı yumurta sarılarına yavaş yavaş ekleyip mikserle karıştırmaya devam ediyoruz..En son olarak da yumurta beyazını spatula ile söndürmeden alttan üste doğru karıştırıyoruz.. Ben kekimi ıspanak ve pancar suyu ile renklendirdim..Sizde ev yapımı gıda boyası yapabilirsiniz isterseniz..Alüminyum folyo serilmiş kalıbımıza karışımı döküyoruz..170derecede önceden ısıtılmış fırınımıza kek karışımızı verip kürdan yöntemiyle kürdanda kalıntı kalmayana kadar çok kızartmadan pişiriyoruz..Alın size sünger kek..

  • Fırını önceden ısıtmayı unutmayın
  • Keki çok kızartmayın
  • Yumurta beyazını spatula ile karışıma eklemeyi unutmayın ki sönmesin
  • Alüminyum folyoyu yağlamaya gerek yok
  • Unlu karışımı elemeyi unutmayın
  • Kakaolu yapmak isterseniz un miktarını azaltmayı unutmayın

Krema;

Sütümüzü tencereye alıp içine vanilyamızı ekleyip ısıtıyoruz.Süt ısınırken..Yumurtaların sarılarını bir kaba ayırıp içine önce şekeri daha sonra nişastayı ekleyip iyice karıştırıyoruz..Sonra ısınan sütten yavaş yavaş yumurtalı karışıma ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz..Tüm malzemeler bir birine iyice karışınca ocağa alıp muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırarak pişiriyoruz..En son kremayı ocaktan alınca tereyağını ekleyip karıştırıp soğumaya bırakıyoruz..Kremamızı hazırladıktan sonra daha köpüksü bir kıvam için kremşantiyi üzerinde yazdığı şekilde hazırlayıp kremaya ekliyoruz..

  • Kremamızı bir kaç saat dolapta bekletmekte fayda var

Hazırladığımız kekimizi istediğimiz tahmini 3 eşit kata ayırıyoruz..İsterseniz ki ben öyle yaptım kek karışımını üçe bölüp ayrı ayrı pişirebilirsiniz..Her kata kremamızı sürüp damla çikolata ve muzla süslüyoruz en son kalan krema ile tüm pastayı kaplıyoruz..Kaplama işleminde sonra hazırladığımız kremşanti ile şekil veriyoruz..Benim ilk kremşanti ile süslemem oldu umarım beğenirsiniz..Ben kekimin en üst katını çam ağacı şeklindeki kalıpla kestim ve o kısma ıspanak suyuyla renklendirdiğim kremadan sıktım..

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder