20 Mart 2015 Cuma

İrmikli kırmızı pancar..


Yapmak istediğim denemek istediğim tarifler  listesi oluşturdum kendime onlardan biri de kırmızı pancarlı püreydi..Kırmızı pancarı ilk gıda boyası yapmak için kullandım..Daha sonra tekrar denediğimde paylaşırım..Sonra faydalarını okuyunca oğluşum her tadın her nimetin keyfini sürsün diye yapıverdim..Rengi de çok sevimli..Muhterem'le afiyetle de  gördüğüm sunum beni etkiledi ve yapacaklarım arasına girdi pancar püresi..Ama benim amacım püreden çok çorba yapmaktı kıvam artırıcı olarak da un yerine irmik kullanmak istedim ama sonuç püre oldu :))

MALZEMELER

4 adet küçük boy kırmızı pancar
1 bardak süt
1 bardak peynir altı suyu
1 yemek kaşığı irmik

HAZIRLANIŞI

Önce pancarlarımı bir güzel yıkadım ve rengi daha iyi çıksın hemde vitamini kabuğundadır derler ya :) o nedenle kabuklarını soymadan   bir tencereye koydum peynir altı suyu ya da normal su ilave ettim üzerini geçecek kadar haşlanmaya bıraktım..Haşlanan pancarlarımın kabuklarını soydum blenderden geçirip püreleştirdim..Sonra süt ile karıştırdım irmiği de ekledim ve kaynayana kadar karıştırarak pişirdim..Puding gibi oldu valla amacım çorba yapmaktı ama sıvı miktarı az gelmiş olmalı ki sonuç püre oldu...Oğluşum da afiyetle hüpletti..
Sevgiler..Vitamin deposu..Rengiyle cezbeden iç açan bir tat..Mideleriniz mahrum kalmasın ..Hatta pasta kreması olarak bile kullanılabilir diye düşünüyorum...


16 yorum:

  1. Merhabalar.
    Blog sayfamı ziyaretinizi müteakiben izleyiciler eklentisine yaptığınız kayıttan sayfanıza ulaştım. Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim. Her ne kadar Blogger bizlere, sizin de kullandığınız bu dinamik sayfaları öneriyorsa da biz klasikçi ve gelenekçi bloggerler bu şablonu bir türlü sevemedik. Paylaşımınız çok enfes ve güzeldi. Elinize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumunuz için teşekkür ederim..Bende fotoğrafları çok sevdiğimden olsa gerek böyle bir şablonu tercih ettim..Ama mevcut klasik şablonlar yerine aslında kendime özgü bir sayfam olsun istiyorum ama nasıl yaparım kime yaptırım bilemedim..Şimdilik gözünüzü yorsa da sanırım bu şablonla devam edeceğim..Umarım yorumlarınızdan mahrum kalmam bu yüzden..Sevgiler..

      Sil
  2. Figen hanım bloğuma hoşgeldiniz. Bloğunuz çok güzel ve itiraf edeyim çok iştah açıcı. Ancak cehaletime verin, bloğunuzu nasıl izlemeye alacağımı bilemedim.
    İçten saygı ve sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar sizde hoşgeldizi..Sağ araç çubuğuna mouse ile dokunduğunuzda siyah bir liste çıkıyor orda wifi işareti var abone ol diye ordan mail adresiniz ekleyebilirsiniz..Birde kendi kumanda panelinizde takip ettiğiniz bloglarım kısmına ekleyebilirsiniz..Anlaşılan bwenim bu şablonu değiştirmem gerkli :))sevgiler..

      Sil
  3. Cok merak ettım pancar ve ırmık ıkılısını ellerınıze saglık denersem mutlaka yazacagım..sevgıler

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık tam bir vitamin deposu olmuş 2. denemede çorbasını da yaparsınız acemilik te olur herşey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaparım inşallah..pancarlar bitmeden yapmalıyım hatta :)) sevgiler..

      Sil
  5. Merhaba ellerine sağlık tarif güzel bende deneyeceğim :)) bu arada bloğunuzu takibe aldım bende bloğuma beklerim sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..hoş geldin öyleyse..gelmem mi gelirim ki:))

      Sil
  6. çok değişik bir taridf. Bloğunu yeni keşfettim. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler gelirim tabi..hoş geldin sende..sevgiler..

      Sil
  7. Çok değişik :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Tarifinize bayıldım. :) Ellerinize sağlık. Ben de bloğuma beklerim. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil