2 Mart 2015 Pazartesi

Vişneli truf..Kalan kekleri değerlendirmece :))

Yapması kolay yemesi muhteşem tatlara bayılıyorum..işte trufda bunlardan biri..Uzun süredir yapmak istediğim bir tarifti...Bu nedenle de yaptığım pastalardan artan keklerimi uzun süredir buzlukta biriktiriyordum..Sonunda icraata geçebildim..İcraata geçmemde bu güzel sunum tetikledi..Buradan selam olsun :))..


Truf çok güzel bir lezzet iki taneden fazlası ağır geliyor ama kahvenin yanına süper bir ikram kesinlikle tavsiye edilir...Yapılışı da bir o kadar pratik...Ben kalan keklerimi değerlendirdim..İsterseniz özel kek de yapabilirsiniz tabi ki de..

MALZEMELER

200 ml süt kreması
80 gr bitter çikolata..(ben ülkerin %80 bitterini kullandım)
Kek kırıntıları ya da bisküvi kırıntısı (Ben göz kararı yaptım...Ama burada ölçülü bir tarif bulabilirsiniz..)
İsteğe göre fındık ceviz kırıntıları,kuru meyve,vişne ya da hiç bir şey..
Dış süslemesi için hindistan cevizi ( toz fıstık,renkli pasta süsü,kakao da olabilir)

HAZIRLANIŞI

İşin  özü kat karıştır hüplet :))

Kremayı bir tencereye alıp kaynama noktasına kadar ısıtıp altını kapatıyoruz..Ve hemen çikolatamızı içine kırıp eriyene kadar karıştırıyoruz..Bildiğimiz ganaj yani..Sonra kek kırıntılarını ve dilediğiniz başka malzemeleri ekleyip iyice birbirine yediriyoruz..Dilerseniz elinizle yoğurabilir ya da kaşık yardımıyla karıştırabilirsiniz..1-2 saat buzdolabında dinlendirmekte fayda var hatta akşamdan harcını hazırlayıp ertesi gün ikramlıklarınızı hazırlayabilirsiniz ben her iki türlüde denedim..Bekletmeden yapınca toparlamak zor oluyor..Buzdolabında bekleyince daha sıkı toplar yapılıyor malzemelerde iyice birbirine ısınıyor :) Beklettiğimiz harcımızı istediğimiz boyutta toplar yapıp hindistan cevizine buluyoruz..Ben içlerini oyup vişne koydum...İşte bu kadar basit...

Hadi deneyin..:))

Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder