15 Şubat 2012 Çarşamba

Çikolata soslu çilekli kek..Çilek tadında sevgililer günü...










Veeee sevgili kocacığıma sevgililer günü pastası...Bu aralar terfi sınavı olsa da dayanamayıp yaptım :))
Malzemeleri incirli kekimden esinlendim biraz farklılaştırdım.Kek ve sos malzemelerini  kalıbınıza göre ayarlayabilirsiniz.Benim malzemelerim 11 minik kalıba yetecek kadar çıktı...

MALZEMELER

1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
robotta çekilmiş çilek
1paket bitter çikolata
1-2 damla limon

HAZIRLANIŞI

Öncelikle yumurta ve şekeri biraz çırpalım. Un,kabarma tozu ve vanilya ekleyip tekrar çırpalım. Son olarak robottan çekilmiş çilekleri de ekleyip kek kalıplarına  karışımı paylaştıralım. Daha önceden ısıtılmış fırında pişmeye bırakılır. Keklerimiz pişerken benmari usulü çikolata sosumuzu hazırlamak için bir tencerede su kaynatılır ve su kaynayınca üzerine ısıya dayanıklı başka bir kab konulur. Çikolata, bir çay bardağı su ve bir kaç damla limon eklenip ve kendi haline bırakılır :)).Çikolatalar buharda eriyerek nefis bir sos oluşturulur.Tabi bu arada kekimiz pişti...:)) Keklerimiz kalıptan çıkarttıp üzeri sosla kaplanır ve çilek dilimleriyle servis edilir. 

VE HERKES ÇOOOK BEGENDİ  :))

11 yorum:

  1. BALKABAKLI CHEESECAKE
    mimosacafe tarafından 14 Ocak 2012 tarihinde gönderildi


    Balkabağı hazır bu kadar bolken mutlaka denemenizi tavsiye ederim. Afiyetle.

    BALKABAKLI CHEESECAKE
    6-8 kişilik
    Malzemeler
    400 gr haşlanmış balkabağı
    200 gr krem peynir
    1 çay bardağı pudra şekeri
    ½ paket vanilya
    1 çay kaşığı tarçın
    1 çay kaşığı zencefil
    1 büyük yumurta
    2 yemek kaşığı un
    2 yemek kaşığı süt
    1 paket kakaolu bisküvi
    ½ çay bardağı eritilmiş tereyağı

    Yapılışı
    Kakaolu bisküvileri robottan geçirin. 24 cm’lik çember kek kalıbını yağlayıp un haline getirdiğiniz bisküviyi kalıbın dibine dökün. Üzerine erimiş tereyağını ilave ederek elinizle karıştırın ve bastırarak kalıbın şeklini almasını sağlayın. Diğer yanda haşlanmış balkabağını pudra şekerle beraber robottan geçirip püre haline getirin. Bir karıştırma kabında un, süt ve yumurtayı iyice çırpın. İçerisine balkabağı püresi, tarçın, zencefil, vanilya ve krem peyniri ekledikten sonra elde iyice karıştırın. Kakaolu bisküviden yaptığınız tabanın üzerine balkabaklı karışımı dökün. 170 derecede yaklaşık 45 dakika üzeri pembeleşene kadar pişirin. Ilındıktan sonra buzdolabında tercihen 1 gün bekletip kalıptan çıkarın ve dilimleyerek servis edin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şu aralar terfi sınav için yogunum..ama yogunluğum biterbitmez bloguma ve yemeklerime kavuşcam ilk işim bunu denemk olmalı..gayet basit eminim çok lezzetlidir...tarçın ve zencefile de bayılırım :))güzel paylaşımın için teşekkür ederim...sevgiler...

      Sil
  2. ellerıne sağlık canım emınım cok lezzetlıdır gorunutusu de öyle soyluyor sevgıler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım güzel yorumun için..baya pua topladım ailemden bu kekle:)) kayınvalidem bu gelin olmuş dedi (kendisi çok marifetlidir )...kesinlikle denemelsiiniz silikon kalıplarda yaptım hazır kekler gibi oldu hatta daha güzel...

      Sil
  3. teşekkürler emel..eşim de çok begendi.. bu aralar terfi sınavı için yogunluğum var buyüzden kısıtlı zamanım ..çilekli kekimi okadar kısa zamanda yaptım ki ..sanırım bolca sevgi kattım ve tuttu:)

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler..terfi sınavı vardı epeydir giremedim bloguma..e kısa zamanda yayınlıcam bişeyler:))

      Sil
  5. ellerıne saglık enfes gorunuyor:))bır onerı; yorum yazdıktan sonra kelıme doğrulamalar gelıyor ya onlar ınanılmz vakıt kaybettırıyor yanlış aynlış dıye:(( OLMASA SUPER OOLMAZMI

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. teşekkürler...ben de içimden geldiği gibi yaptım o gün hızlı bir şekilde fazla sevgi katmışım başarılı oldu sanırım.. sevgiler...

      Sil
  7. teşekkürler..önerin benim yorum sayfamla mı ilgili ..ben öyle bir ayarlama yapmadım nerden yapılıyor bilmiyorum bile... biliyosun yeniyim blog dünyasında...sevgiler...

    YanıtlaSil