8 Haziran 2012 Cuma

yaprak sarması..


Uzun süredir yaprak sarmak istedim kendim kendime :)) ilk yaprağım gün menüme kısmet oldu.:)) iyi de oldu ama biraz az oldu :(( Kısmet bir daha sefere bol bol yaparım :)) Eşimin memleketi Güdül den topladım taze taze yapraklarımı sonra  portakal ağacından aldım güzel tarifi sarıverdim elcegizlerimle ve mutlu son...

 MALZEMELER
4-5 adet kuru soğan
1 çay bardağı fındık yağı
1 paket dolmalık fıstık
2 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı kuru nane
1-1,5 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tarçın
2 kesme şeker
2 yemek kaşığı kuş üzümü
yarım limonun suyu
1 su bardağı kıyılmış maydanoz
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı kaynamış su
yarım kg  asma yaprağı
yarım çay bardağı fındık yağı
2 su bardağı kaynar su

HAZIRLANIŞI

Öncelikle kuru soğanı ince ince doğrayalım ve 1 çay bardağı zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavuralım ve ardından  dolmalık fıstıklarımızı ekleyelim. 2 su bardağı pirinci de ekleyip kavurmaya devam edip sırasıyla kuru nane, karabiber,tuz, tarçın, kesme şeker, kuş üzümü, limon suyu ve kıyılmış maydanoz ekleyelim. Ve kaynamış suyu ilave edip kısık ateşte pirinçler suyu çekene kadar pişirelim ve soğumaya bırakalım. Bu arada yapraklarımızı üzerini geçecek kadar su koyup üzerine de bir tabak kapatıp bir taşım renkleri sararana kadar haşlayalım.Yapraklar ve iç hazır tenceremize güzel güzel dizelim üzerine bir tabak kapatım 2 su bardağı kaynamış su ekleyim su kaynamaya başlayınca 30 dk kadar daha pişirip soğutup servise edelim. Limon dilimleri ve nane yaprakları ile süsleyip servis yapalım.

6 yorum:

  1. sarmaya bayılırım, hele böyle dalından koparılmış taze yapraktan yapılmışsa. ellerinize sağlık. bloğumdaki 'en güzel sofra' yarışmama sizleri de bekliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...hakıkaten dalındna koparım yemesine kadar çok eglenceliydi...

      Sil
  2. işte bu dalından kopart taze taze sonra sar zahmetliçe ye afiyetliçe sarma budur işte

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle mutlu oldum herkes beyenince:)sevgiler

      Sil
  3. annecim özenerek sarar biz de 10dak.yeriz :)) aslında annemin yaptığı zeytinyağlı yaprak sarmasının üstüne ben kimsenin yaptığını beğenmem! kendimde yapmadığıma göre ....
    defnevederin.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annelerin yaptıkları hep güzel olur.. benim annemde çooook güzel yapar ve bende onun kızı olduğuma göre....

      Sil