29 Ocak 2013 Salı

Armut Kurabiye....

Denemek istediğim tatlardan biri de armut kurabiyeydi. Aslında un kurabiyemden yapıp şekil vermeyi düşünüyordum ama bir araştırayım dedim google görsellerden sibelinkahvesinin (Teşekkürler Sibel) kurabiye görselini beğenince denemeye değer dedim ve mutlu son..
MALZEMELER
Hamuru için;
  • Yarım su bardağı irmik
  • 1 çorba kaşığı tere yağ
  • 1 yumurta akı
  • 1 su bardağı badem/fındık vb
  • 4 çorba kaşığı şeker
Süsleme için;
  • Karanfil
Üzeri için;
  • Pudra şekeri
HAZIRLANIŞI
Özetle tüm malzemeleri kat karıştır :)) Ayrıntısı ise bademlerin kabukları soyulur dişe gelecek şekilde robottan geçirilir, yumurta akı çırpılıp köpürtülür ve tereyağı eritilip karışıma eklenir. Yani tüm malzemeler karıştırılıp armut şekli verilir ve üzerine karanfil saplanır, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir ve hafif renk alıncaya kadar pişirilip üzerine pudra şekeri serpilerek servis edilir. Aman dikkat gözünüz fırında olsun ben ilkini yaktım :( ama o halini bile kemirdi eşim yani DENEMEYE DEĞER :)) Immmm şey gibi acıbadem kurabiyesi gibi.... :))
Sevgiler...
Not: Ben bademleri tavuklu bademli salatamda olduğu gibi üzerini geçecek kadar su ekleyip kaynattım ve kabukları daha kolay soyuldu. Birde resim pek güzel olmadı sanki ama bir dahaki yaptığımda yenilerim. :))

13 yorum:

  1. Bende hep denemek isterim,armut kurabiye seftali kurabiye kirpi kurabiye ama hep zamansizliktan unutulur,insallah bizede kismet olur,seninkilerde güzel önemli olan tadi,eline saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah canım kısmet olurda yersiniz afiyetle:)) valla tadına bayıldım ben... acıbadem kurabiyesini seviyorsan onun gibi bir şey bunu da seversin:))sevgiler...

      Sil
  2. Merhaba Figen hanim,
    menengiç kahvesini,buyuk marketlerde,aktarlarda vede kahvecilerde bulabilirsiniz ;)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. canım görüntü çok güzel.
    ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım..kesinlikle dene tadına çok güzel:)

      Sil
  4. denemeye fırsat bulamadım henüz ama denenmiş olduğunu gördüm sanıyorum güzel iltifatlar almışsınızdır...ellerinize sağlık ...takibindeyim artıkk ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldin tekrar :)) kesinlikle dene çıtı çıtır süper bişey oluyo:)

      Sil
  5. Yemek yapmayi cok seven biri olarak sadece bir cesit kurabiye yapabiliyorum o sebeple bu tarifi bulduguma cok sevindim :)

    http://www.stylishtimes.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende sevindim paylaşımımı mutlu ettiyse ne mutlu bana:) umarım denediğinizde siz dde seversiniz ben bayıldım...

      Sil
  6. görüntüsü değişik , eminim lezzeti de çok güzeldir; ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  7. ÇOK DEĞİŞİK BİR GÖRÜNTÜSÜ VAR EMİNİM TADIDA ÇOK GÜZELDİR
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    BENDE BEKLERİM
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil