29 Ocak 2013 Salı

Kefirlendim.... :))



Kefir kocacımın damak tadı sayesinde tanıştığım bir tat... Ama marketten aldığımız kefirle... Ayran desem değil süt hiç değil... Ortada bir şey tadını sevdim  hem de çok sevdim...Sadece tadını değil yatmadan önce verdiği huzuru sevdim... Sonra yararlarını okudum daha bir sevdim..Sonra müdür yardımcım Işıt hanımdan ana vatanından gelmiş kefir mayasını aldım daha daha sevdim..Çünkü sağlıklı, doğal ve ben yaptım ....Çooook sevdim...Başlarda baya zorlandım tutturamadım ama sabır denen şey çok işe yarıyor :) Kocam da sevdi...Kefir mutluluğuma mutluluk kattı.. Bloguma da takipçilerime de renk katsın diye paylaşayım istedim...

Öncelikle kefiri mayalayacağımız kabımız cam, kapağı da plastik olmalı. Kesinlikle metal değmemeli mayamıza..Resimde gördüğünüz üzere cam kavanoza süt ve kefir mayasını koyup ağzını kapattım karanlık ve oda sıcaklığında bir yerde (ben mutfak dolaplarından birine koydum) 24 saat mayalıyoruz. 24 saatinin sonunda kefirimizi mutlaka plastik süzgeç kullanarak süzüyoruz ve cam ya da plastik bir şişeye doldurup afiyetle içiyoruz.. Ben sürahimin süzgeçli kısmını ters çevirip sakladım. Süzerken de süzgeçli kısımından süzdüm su doldurur gibi maya sürahide kaldı kefir de şişemde :))

Eğer kefir yapmayacaksanız mayanızı birazcık süt ile buzdolabında saklayabilirsiniz. Bu arada kefiri biraz buzdolabında beklettikten sonra içince çok daha lezzetli oluyor.

Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder