16 Ocak 2012 Pazartesi

Fırında İç Pilavlı Tavuk Dolma...





MAZLZEMELER

1 adet bütün tavuk
2 su bardağı pirinç
4 su bardağı su
1 paket kuş üzümü
1 paket dolmalık fıstık
1 adet soğan
sıvı yağ
tuz
karabiber
yenibahar
köri
garnitür

HAZIRLANIŞI

Öncelikle tavuğumuzun içini temizleyip haşlayalım. Tavuk haşlanırken pilav tenceremize yağımızı koyup biraz ısınmasını bekleyelim ve ısındıktan sonra doğranmış soğan ve dolmalık fıstıklarımızı rengi pembeleşene kadar  biraz kavuralım. Ppirinçlerimizi de ekleyip. Pirinçlerimizi de biraz kavurduktan sonra  su ve baharatları ekliyoruz. Suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Pilavımız piştikten sonra tavuğun içini pilav ile dolduruyoruz. İçi dolu tavuğumuzu  fırın poşetine yerleştirip 200 derece ısıtılmış fırına veriyoruz. Kızarana kadar pişiriyoruz. Garnitür ile servis ediyoruz. Garnitür olarak ben bezelye,havuç ve patates  kullandım. Tavuğu isterseniz garnitür ile doldurup iç pilav ile de servis edebilirsiniz.

AFİYET OLSUN...

11 yorum:

  1. figennnn bu muhteşemmmm olmuş eline sağlıkkkk :)
    vallahi inanmıyorum sana :)

    YanıtlaSil
  2. mmm...
    miss mis..
    ellerinize sağlık...
    harika görünüyor,tet tel dökülmüş mşallah:)
    kucak dolusu sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  3. Gizemciğim teşekkür ederim.Bazen bende inanamıyorum kendime.Yaptığım her şeyin fotografını çekmiştim.Blog fikrini senden esinlendim teşekkür ederim.Sanal da olsa iz bırakmak çok güzel bir duygu.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler birtutamkekik bendende kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. rica ederim figenciğim :) iyiki yazıyorsun ve paylaşıyorsun :) bunlar cok guzel emekler insan baktıkça hatırlıyor mutlu oluyor 2008 de yazdıklarımı okuyorum mesela bende mutlu oluyorum :)
    sen de de bir rehber olacak bir yemek kitabı
    ve hatta bazılarını ben bile deneyeceğim
    oley :)
    opuyorum kuzum

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Harika bir görüntü.Ellerine emeklerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevvalce lezzeter hoş geldin bloguma güzel youmun sayesinde güzel blogunu keşfettim cheesecake yapmak istediğim şeyler arasında senin tarifini mutlaka denemeliyim.

      Sil
  7. canım bloğun hayırlı olsun.
    çook güzel yapmışsın.
    yemeğimi yememiştim.
    1 tabak aldım gidiyorum
    ellerine sağlık.
    :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kase lezzet hoşgeldin çiçeği burnunda bloguma.Ve inşallah sıcacık, mütevazi bir işletme sahibi olmak gerçeğine bir an önce kavuşur ve başarılı olursun.Güzel yorumun içinde teşekkür ederim.

      Sil
  8. O kadar çok yemek blogu geziyorumki ama asla bu kadar başarılı olmam mümkün degil. Nefis görünüyor ellerinize saglık..

    Blogunuz hayırlı olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkürler Aslıcım..Bence peşin hükümlü olma daha iyilerini yapabilirsin..sevgiler...

      Sil