7 Ocak 2012 Cumartesi

Özbek Pilavı...



Bugün,  takip ettiğim bloglardan biri olan Pudra Şekeri inde Acem pilavı tarifini gördüm denemeliyim mutlaka dedim farklı bir pilav görünce atladım hemen ama  ben zaten denemişim onu fark ettim :)) Malzemelere baktım da benim yaptığım Özbek pilavı ile aynı. Sadece soğan yok.Hemen yayınlamak istedim. 

MALZEMELER
  • Yaklaşık 250 gr kadar kırmızı et ( ben göz kararı koydum)
  • 3 adet havuç
  • 2 su bardağı pirinç
  • 1 çorba kaşığı sıvı yağ yada tereyağı (ben fındık yağı kullandım)
  • 4 su bardağı su
  • karabiber
  • tuz
HAZIRLANIŞI

Tencereye yağı koyduktan sonra küp küp kesilmiş etleri suyunu çekene kadar pişiriyoruz. Yumuşak olması için bir iki damla limon ekleyebilirsiniz. Etlerin suyu çektikten sonra çubuk şeklinde kesilmiş havuçları tencereye ilave edip biraz kavuruyoruz. 2 su bardağı pirinci de ilave ettikten sonra baharatlarımızı ve 4 su bardağı suyu ekleyip kapağı kapatıyoruz ve pilavın suyunu çekmesini demlenmesini bekliyoruz. (Ben annemden pilav ölçüsünü 1 e 2 olarak öğrendim 1 bardak pirince 2 bardak su genellikle de beğeniliyor.)

Pilav piştikten sonra ben kek kalıbına koydum , ters çevirdim ve güzel bir sunum çıktı ortaya

AFİYET  OLSUN..

1 yorum:

  1. eline sağlık canımcım
    valla yemek işinde ben çok kotuyum :)
    sana helal olsun :)

    YanıtlaSil