11 Ocak 2012 Çarşamba

Nar Ekşili Mercimekli Patlıcan Yemeği....





Patlıcan "Oturabilen Tek  Sebze"  :)) tarifimi yazmadan önce biraz patlıcanın faydalarını araştırdım ve bir yazıda (oturabilen sebze badılcan gördüğüm bu yorum çok hoşuma gitti. Faydalarına gelince. Araştırmalarıma göre A vitamini, fosfor ve kendine has bazı esanslara sahip olduğu, bunlarla sinirleri teskin ettiği ve kalp çarpıntısını giderdiği, idrar söktürücü olduğu, şeker hastalığına, kansızlığa, hazımsızlığa, yüksek kolesterole iyi geldiği vurgulanıyor.
Mercimeğe gelince ise, protein, karbonhidrat, lif, fosfor, kalsiyum, demir, sodyum, potasyum, A vitamini, B1 vitamini, B2 vitamin ve yüksek oranda folik asit içeriyormuş. Bu kadar faydalı şeylerin yemeği yapılmaz mı yenilmez mi hiç :)) 
Ben bu tarifi takip ettiğim bloklardan biri olan portakal ağacı nda keşfettim ve içinde nar ekşisini de görünce kesinlikle yapmalıyım dedim. Malzemelerin tam ölçülü halini  portakal ağacında bulabilirsiniz.

BENİM MALZEMELERİM

4-5 adet patlıcan
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 adet kuru soğan
3-4 diş sarımsak
1 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
2 adet domates
isterseniz maydanoz
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz
pul biber
karabiber
yarım çay bardağı nar ekşisi
göz kararı su :))
 ve tabi ki sıvı yağ (ben fındık yağı kullanıyorum)


HAZIRLANIŞI

Patlıcanları alacalı soyup küçük parçalar halinde doğrayın. Tuzlu su ile ovduktan sonra yarım saat kadar bekletin . Mercimekleri  üzerini biraz geçecek şekilde su ekleyip haşlayın. 
Tencerenize 1 yemek kaşığı sıvı yağı alın ve doğaranmış soğan, sarımsak, y.biber, k.biber ve domatesi ve tabi ki baharatları ve salçayı alın, bir kaç dakika karıştırın. Patlıcanları ve mercimeği ekledikten sonra nar ekşisi ve suyu ekleyip yemeği kaynamaya bırakın . Kaynadıktan sonra kısık ateşde patlıcanlar yumuşayana kadar pişirin.

AFİYET  OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder