4 Şubat 2012 Cumartesi

PERDE PİLAV..

Ne zamandır perde pilav perde pilav diye sayıklıyordum .Yapmalıyım diyordum. Ve pilavtarifi adresinde gayet anlaşılır bir tarif buldum ve yaptım..



MALZEMELER


Pilva için; 1 adet tavuk gögüsü
1 paket kuş üzümü
 bir avuç kadar badem (ben kayısı çekirdeği kullandım)
1 paket dolmalık fıstık (isteğe bağlı)
2 su bardağı pirinç
2 su bardağı su
2 su bardağı tavuk suyu (kaynar su )
yenibahar
tarçın
karabiber
sıvı yağ
Hamur için; 1 adet yumurta
2 su bardağı un
1 yemek kaşığı tereyağı
Yarım su bardağı su
tuz
 

HAZIRLANIŞI

Öncelikle pirinçleri,kuş üzümünü,bademi ayrı kaselerde sıcak suda bekletelim. Ayrıca bademlerin bir kısmını pilavın süslemesi için ayırmayı unutmayalım..Tavuk gögsünü haşlayıp didikleyerek pilav için bekletelim.Sıvı yağ yada tereyağımızı pilav tenceremize alalım.Yağımızı biraz kızınca dolmalık fıstık ve kabukları soyulmuş bademleri ekleyip pembeleşinceye kadar karıştıralım.Daha önce ıslatılmış pirinçlerimizin suyunu süzüp tenceremize ekleyip 5 dk kadar kavuralım. Kavurma işlemi bittikten sonra daha önce ıslatılmış kuş üzümleri , baharatları , didiklenmiş haşlanmış tavuk gögüslerini ve  suyu ekleyip pilavımızın suyunu çekene kadar kısık ateşte pişmesini bekleyelim. Pilavımız pişerken hamurumuzu hazırlayalım.hamur kabımıza 1 adet yumurta 2 su bardağı un ve 1 yemek kaşığı tereyağını karıştırarak yoğuralım.hamurumuz hazırlandığında 5-10 dk dinlenmeye bırakalım.Pilavımız piştikten sonra biraz demlenmesi için bekletelim.Her şey tamam olduğunda fırın kabı yada kek kalıbını margarin ile yağlayıp bademleri serpiştirelim.Süsleme işlemi bitince hamurumuzu kalıbımıza yerleşecek şekilde açıp kalıba yerleştirelim.sonra içerisine pilavı döküp kenarlarda kalan hamur parçalarını üstüne kapatalım ve 180 derecede ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim.
Ben yaptım oldu ..Denemeye değer....

SEVGİYLE KALIN..

3 yorum:

  1. ayyy eline saglık fıgosum muhteşem otesi gözukuyorrrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler şeker..yemeklerimden tatman nasip olur inşallah..çook öptüm...

      Sil
  2. öncelikle hoşgeldin blogma :)) senın blogunda kı tarıfler süper...sırayla deneyeceğım bır çoğunu...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil