9 Mart 2015 Pazartesi

Evde tahin pekmez dolgulu çikolata yapmaca :))

Uzun süredir yapmayı planladığım çikolata denememle karşınızdayım..Gittiğim  pastacılık kursuna gelen çikolata hocası nın güzel anlatımı ve çikolataları ile yapacaklarım arasına girmişti dolgulu çikolata ..Özellikle zencefil dolgulu olanına bayılmıştım..Ama benim ilk denemem tahin pekmezli oldu..Bundan sonra bayramlarda ikramlık çikolatalarımı kendim yapmayı planlıyorum..


Başarısız sunum için üzgünüm bir daha ki sefer artık her şeyiyle güzel bir sunum olur umarım..

Öncelikle evin yakınında bulunan pastacılık ekipmanları satan grooss marketten 5 liraya çikolata kalıbı aldım..Sonra ülkerin %80 bitter çikolatalarından .Derin bir tencereye su koydum kaynayınca üzerine suya değmeyecek şekilde cam bir tabak koydum üzerine çikolatayı koyup erimesini bekledim.. Benmari usulü yani.. Tamamen eriyince değilde biraz parçacıklar kalınca aldım ocaktan tezgaha koydum karıştıra karıştıra erittim....Bunun adı çikolata dilinde temperlemeymiş..Sonra kalıbıma erittiğim çikolatalardan koydum her yerini kaplaması için kalıbı biraz tezgaha vurdum..Sonra tekrar çikolatayı kaba döktüm silikon spatula ile kalıbın kenarlarını mümkün olduğunca sıyırıp temizledim..Buzlukta bir iki dakika beklettim ..Sonra da iç harcı tahin pekmezi koyup tekrar buzluğa koydum..Yine biraz donunca üzerine çikolatanın geri kalanını koyup kaplanmasını sağladım ve tekrar buzluğa koydum donunca kalıptan çıkardım..Sonra da iş yerinde kızlarla kahve keyfimize dahil oldu keratalar :))

Çikolata yapmak sanıldığı gibi öyle basit bir şey değilmiş çikolatanın en sevmediği şey ısı ve suymuş en sevdiği ise mermer..Temperlemeyi çok iyi yapmak gerekiyormuş fazla ısı çikolatanın formunu bozuyormuş..Valla benimki normal market çikolatasına dolgu yaptım tadında dolgu dışında bir değişiklik yoktu..Ama ne kadar doğru yaptım bilemiyorum..çikolata hocası nın gerçek çikolatalarını tadınca market çikolatalarını pek dikkate almıyor insan o yüzden gayet başarılı denemeydi... Tahin pekmezde karamel gibim olmuştu :)) 


4 yorum:

  1. Bende genel olarak çikolatayı evde yapanlardanım ama bu şekilde hiç denemedim. elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..siz çikolatanın kendisini de mi ypaıyorsunuz evde..yanlış anlamadım değil mi ..öyleyse tarif istiyorum :)) lütfen ..sevgiler..

      Sil
  2. yumyy sahane gorunuyor tatlım cok merak ettım bunu.....deneyınce yazacagım mutlaka :)

    www.kuzununannesi.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekliyorum mutlaka dene çok güzel oldu sağlıklı karamel gibim oldu içi :))

      Sil