22 Kasım 2014 Cumartesi

Milföyden Kremalı Külahlar...

Buzlukta bekleyen milföyleri değerlendirmece yaptım bugün ...Kociş maç izleyecekmiş tatlı tatlı izlesin o zaman...Arkadaşımın annesinin lezzetli ellerinden yemiştim bu tadı. Ben peynirli maydanozlu tuzlu halini görüştüm internetten denemeyi düşünüyordum ama tatlı olanını tadınca arkadaşımda onu denedim..Külahlarım çok da muazzam olmadı ama bence nefis bir şey kesin herkes denemeli...

MALZEMELER

Milföy ( ben on tane kadar kullandım)
1/2 litre süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 adet vanilya
4 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı margarin
alüminyum folyo
pudra şekeri
hindistan cevizi

HAZIRLANIŞI

Öncelikle alüminyum folyolarımdan külahlarımı hazırladım.Huni şeklinde bir aparatınız varsa ona sarıp şekil vererek daha muazzam külahlar elde ederbilirsiniz..Benim külahlar irili ufaklı oldu aparatım olmadığından..Hazırladığımız külahlarımızı fırına veriyoruz ve üzeri kızarana kadar pişiriyoruz..Külahlar pişerken muhallebimiz için sütümüzü tenceremize alıyoruz un,nişasta ,şeker ve vanilyayı da ekleyip kaynayana kadar karıştırıyoruz kaynayınca margarinimizi ekleyip margarin eriyene kadar muhallebimizi pişiriyoruz...Pişen külahlarımızı biraz ılıdıktan sonra içerisinden aleminyum folyoları çıkarıp muhallebimizi külahlarımıza dolduruyoruz..Külahların geniş kısmını hindistan cevizi renkli pasta süsü erimiş çikolataya batırıp süsleyebiliriz tabi..Ben hindistan cevizi tercih ettim..Üzerine de pudra şekeri serpiyoruz ve servise sunuyoruz..

Buda bloguma bakarken kalan muhallebi ve milföy kırıntılarıyla hazırladığım tabak.. :))


2 yorum:

  1. İzmir de bu tatlıya torpil deniyor, milföy ve bu tatlı en sevdiklerimdir.Yapmayı başarabilir miyim bilmiyorum:)))ellerinize sağlık.
    İzleyici butonunu göremedim ben mi göremedim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mantıklı torpil olabilir :)) eminim başarabilirsiniz çok basit zaten..bence deneyin çok hafif çokda lezzetli..izleyici butonum yerleşim ayarlarıma baktığımda var görünüyor ama blogu açtığımda görünmüyor ..mevcut şablondan mı kaynaklanıyor bilemedim..bi fikriniz varsa yazarsanız sevinirim..sevgiler..

      Sil