9 Kasım 2014 Pazar

Benim elim değil Fatma Anamızın eli der ve Aşure yapılır :))




Sonunda yaptım aşuremi de..Anca yayımlayabildim..Aşure de yapmak, denemek istediğim lezzetlerdendi..Doğum iznine o da sıkıştırılmalıydı..Muharrem ayının on ikinci günü pişer bizde aşure..Çünkü oruç tutulur ve oruçlar aşureyle açılır son gün..Emzirdiğim için Ramazan orucunu tutamadığım gibi Muharrem orucunu da tutamadım tabi ki..Ama  madem evdeyim Yüce bey uyur bende aşure yaparım dedim..Ve yaptım..Anneme sordum internetten tv programlarından baktım ve ortaya Figenin aşuresi çıkıverdi..Annem hep sulu ve koyu renkli aşure pişirir .. Benim aşurem de koyu renkli oldu özenmedim açıkçası beyaz olsun diye..Sonuçta beyazda olsa aynı tat..Çocukluğumun aşuresi hep koyu renkliydi benim dolayısıyla da yadırgamadım..Ama yadırgayanlar beyaz olsun diyenlerin de neler yaptığını öğrendim araştırmalarım sonucunda tabi ki..



MALZEMELER

3 su bardağı  buğday
yarım su bardağı nohut
yarım su bardağı kuru fasulye
yarım çay bardağı pirinç
1 su bardağı süt
2 su bardağı toz şeker
1-2 tane karanfil suyu (karanfili bir cezvede kaynattım suyunu kattım)
1 adet çubuk tarçın
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
2 tane elma (annemin aşuresinde eksik olmazdı aklımda kalmış)
portakal kabuğu rendesi (evde greyfurt vardı o yüzden  greyfurt kabuğu rendeledim iyi rendelemek lazım acımsı tat bırakabiliyor)
kuru kayısı
kuru incir
kuru üzüm (ben kuş üzümü kattım evde o vardı :))
fındık/fıstık/ceviz (ben sadece ceviz ve dolmalık fıstık kattım evde onlar vardı :))
su

HAZIRLANIŞI

Benim elim değil Fatma Anamızın eli der ve başlarız aşure yapmaya..

Akşamdan bakliyatları yıkadım ve ısladım..Sabah düdüklüde düdük öttükten sonra on dakika kadar pişirdim tüm bakliyatları.. Düdüklü tencereyi açtıktan sonra içine şekerimi ekledim biraz karıştırıp şekerin erimesini sağladım..Sonra diğer baharatları,sütü,kaynattığım karanfillerin suyunu ve meyvelerimi ekledim..Ve kaynayana kadar dibi tutmaması için karıştırdım..Kaynadıktan sonra altını kapattım içindeki çubuk tarçını çıkartım kaselere boşalttım..Soğuduktan sonra nar ile süsledim..



Sonuç koyu renkli ve sanki nişasta katmış gibi  kıvamlı oldu..Ben annemden sulu gördüm ama benimki böyle kısmet oldu zaten tv lerde yapılan ya da pasta hanelerde satılanda kıvamlı oluyor..

Ben Allah rızası için yaptım aşureyi. Sonuçta evimde aşure kaynadı mı kaynadı. Ben bir hedefimi de başardım mı başardım..Bence ilk denemeye göre gayet başarılıydı..Öyle olsa bitmezdi :))

Allah kabul etsin der afiyetle yeriz..

**Beyaz olması için bakliyatları iyice yıkayıp ayrı ayrı haşlayıp suyunu süzüp süt, pirinç ve suyunu ekleyip bir taşım kaynatıp kaynayınca da meyveleri eklersek daha beyaz oluyormuş aşure..Sütlü kahve rengi benim çocukluğumun aşuresi olduğundan ben gerek duymadım ama yöntemini de öğrendim tabi ki..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder