2 Kasım 2014 Pazar

Bebeğimin tarhanası :))

Sonunda tarhanamı da yaptım :)) Annemden hiç görmedim tarhanayı genellikle teyzem yapardı aşçı teyzem :) bende teyze çok süslüsü var doktoru var :)) BebeğiM nedeniyle ücretsiz izindeyim iznimi oğluşla doya doya zaman geçirmenin yanı sıra içimde aklımda kalanları yapmakla geçiriyorum..

Eşimin ailesi her sene yapıyor tarhanayı o yüzden benim yapmama pek de gerek yok şanslı gelinim ben:)) Ama aceleci anneanne göstermeden yapıverdi :(( Neyse sordum soruşturdum ben de bir deneyeyim dedim..


MALZEMELER

Tam buğday unu
Domates
Maydanoz
Dereotu (reyhan,fesleğen de katılabilir olsa hiç affetmezdim)
Nane (ben kuru nane kullandım)
Kekik (ben kuru kekik kullandım)
Kırmızı biber
Yeşil biber (benim evde yoktu koymadım)
Yoğurt (bizzat elceğizlerimle yaptım)
Kefir (evde mayaladığım kefirim)
Peynir altı suyu(oğluşuma yaptığım lor peynir nedeniyle her daim ede mevcut:) )
Yeşil mercimek
Kuru soğan
Sarımsak
Kabak
Havuç


**Anlayacağınız ne varsa kattım karıştırdım..Anneannenin ve teyzoşun yaptığının dışına çıktım biraz..


HAZIRLANIŞI
Un ve süt ürünleri dışındaki malzemeleri küçük küçük doğrayıp düdüklüde düdük öttükten sonra 10 dakika kadar pişirdim..Yumuşayan malzemelerimi süzdüm ve robottan geçirdim..Süt ürünlerini ve elenmiş unu da ekleyip ele yapışan bir hamur elde ettim...Sonra mayalanması için karanlık bir yerde muhafaza ettim..Her gün kabaran hamurumu sönmesi için tekrar yoğurdum bazen de kaşıkla karıştırdım..Beş gün hamurum iyice ekşisin mayalansın diye aynı işlemi yaptım. Altıncı gün hamurumu kuruması için yağlı kağıt üzerine küçük küçük parçalar halinde serdim kenarları kurumaya yüz tutmuş hamurları ters çevirdim ki diğer tarafı da kurusun.. Sonra çok kurumadan ufak parçalara ayırdım..En sonda robottan geçirdim ..Olması gereken elekten avuç içimizle ova ova inceltmek ama ben kolaya kaçtım biraz :(

Sonuç miss gibi tarhana çorbası en besleyicisinden Yüce beye sunulur...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder