5 Kasım 2014 Çarşamba

4.Evlilik Yıl dönümü için Şeker Hamurlu Pasta Denemesi :))


30.10.2010 da evlendik biz sevdiceğim en iyi arkadaşım biricik kocamla...Dört yılı laikiyle doldurdum bir de Yüce ekledik ki tadından yenmiyor...Ne zamandır şeker hamurlu pasta yapmak istiyordum..Sonunda yaptım tarifi sevgili Sıdıka abladan aldım..Mis gibi tarifleri beni cezbetti..Onun kadar profesyonel değilim o yapıp satıyor eşe dosta isteyen olursa tık tık :) zaten benim derdim ailemin özel günlerinde kendi emeğimle bir şeyler yapmak..Ama onun kadar başarılı olsam sanırım işin rengini kesin değiştirirdim :)) Sıdıka abladan aldığım krema ve pandispanya tarifine göre yaptım pastamı.. Tabi öyle tarif almalarla olmuyor el becerisi ve emek gerekiyor..Sıdıka ablanın lezzetli elinden yediğim lezzetlere diyecek yok kesinlikle tavsiye edilir..

Öz eleştiri olarak süsleme konusun da ilk denemeye göre bence başarılı..İçerik ise yaptığım hatalar olmasa daha iyi olabilirdi...:(( Ama daha çoook emek vermem gerektiğinin farkındayım kendi çapımda harikalar yaratmam için..




MALZEMELER

2 su bardağı un
1/2 su bardağı mısır nişastası
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
8 adet yumurta
bir çimdik tuz
2 su bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı sıcak su
400 gr krema
400 gr çikolata
1 paket kremşanti
1 su bardağı süt



HAZIRLANIŞI

Kuru malzemeleri eleyip bir kapta karıştırıyoruz..Yumurtaların beyazı ve sarısını ayırıyoruz..Sarısına sıcak su ve şekeri ekleyip çırpıyoruz..Yumurta sarısı karışımına elediğimiz kuru malzemelerimizi de ekleyip tekrar çırpıyoruz..Yumurta beyazlarımızı bir çimdik tuz ile köpük köpük olana dek çırpıp spatula ile yumurta sarısı karışımımıza söndürmeden ekliyoruz...Hazırladığımız kek karışımımızı folyo serili kalıbımıza döküp önceden 170 derecede ısıtılmış fırınımıza koyup pişiriyoruz..
Kekimiz pişerken ganaj için hazır kremamızı bir tencereye alıp serçe parmağımızın dayanabileceği ısıya getirip altını kapatıyoruz ardından çikolatayı ekleyip eriyene kadar karıştırıyoruz..Hazırladığımız ganajı buzdolabına koyup dinlenmeye bırakıyoruz..Kremşantimizi de üzerinde yazdığı üzere süt ile çırpıp buzdolabına kaldırıyoruz..Dinlenmiş olan ganaj ve kremşantimizi çırpıp pastamızın içine e dışına kullanmak için bir kenara koyuyoruz..Bu arada kekimizi katlara ayırıp arasına ve üzerine krema karışımımızdan sürüyoruz..Kekin aralarına muz dilimleri de hiç fena olmaz :)) Sonra mümkünse bir gün sonra şeker hamuru kaplamamızı yapıyoruz..Daha iyi oluyormuş bilenler öyle der ben onların yalancısıyım :)) Buzdolabından pastamızı çıkarıp o oda sıcaklığında kendine gelirken biz kaplamalarımızı hazırlıyoruz..Yani şeker hamurlarımızı..Ben hazır olarak aldığım kırmızı ve beyaz şeker hamurlarını kullandım..Malum konumuz evlilik yıl dönümü...Üzerindeki kaplumbağalara gelince düğün kartımdan esinlendim...o kadar zor oldu ki..1,5 saatimi aldı neredeyse ..Niye birincisi acemiyim..ikincisi şeker hamurlarım yetmedi baya düşündüm hataları eksikleri nasıl kapatayım diye ..Sonuç foto..Fena olmadı sanki haa..İlk deneme sonuçta...

Bunlarda cup cake denemelerime şeker hamuru çalışmalarım..Cup cake kekimi de aynı pastamın keki gibi yaptım pastama nazaran kekim daha süngersi kıvamında oldu ama oda küçük kalıplara taşar diye az az koyduğumdan minik minik oldu o yüzden fotolar üsten çekildi :(( artık daha iyi denemelerimi yayınlarım yakında...





2 yorum:

  1. Boş olduğumuzda birlikte harikalar yaratabiliriz senden öğreneceğim çok şey var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben boşum da sen pek olmuyorsun senin anneliğini düşünemiyorum :)) teşekkürler şeker...

      Sil