4 Kasım 2014 Salı

Evde yoğurt yapmaca

Anne olmak demek yoğurdunu evde kendin mayalamak demekmiş :)) Evet oğluşum Yücem minnakım hayatıma girdiğinden bu yana yoğurdumu kendim mayalıyorum bazen her gün bazen bir kaç günde bir..Aslında böyle bir paylaşımda bulunmayacaktım ama yeni yoğurt kabım beni heyecanlandırdı üniversiteden arkadaşım almıştı hiç yemek pişirmedim pişirilir mi bilemedim görüntü olarak döküm gibi ama değil seramik mi anlamadım ama çok sevmiştim ilk günden ve yoğurt mayalamak kısmetmiş..Paylaşasım geldi..



İlla benim gibi yoğurt yapmaya bile bir de internete bakayım diyenler vardır :))   Amerika yı tekrar keşfetmedim tabi ki de..Anneannelerimizden kalma yöntemle yaptım yoğurdumu öyle makinalarla değil..Önce bir güzel kaynatıyoruz sütçüden aldığımız sütü eğer günlük süt kullanıyorsak ki ben öyle yapıyorum ılık olacak şekilde ısıtmamız yeterli sütümüzü..Sütümüz serçe parmağımızın dayanabileceği ısıda olduğunda mayamızı** ekliyoruz sütümüze..Bir güzel kabımızın ağzını kapatıp sarıp sarmalıyoruz sıcak ortam yaratıyoruz probiyotiklerimize :)) Karanlık sıcak bir ortamda (mutfak dolabı, fırın içi gibi) bekletiyoruz*** sabaha kadar..Sabah buzdolabına kaldırıyoruz biraz ve bir saat sonra bir güzel  Minnakımıza yediriyoruz..

**Yoğurt mayasını ben göz kararı katıyorum ama illa da ölçü diyorsanız 1 litre süte 2 çorba kaşığı yeter diye düşünüyorum.
***Ben akşamları yapıyorum ve bu nedenle sabaha kadar bekletiyorum sabah da buzdolabına alıyorum.Sanırım dört saat kadar sıcak  ortamda iki saat kadar da buzdolabı yeterli olur herhalde..Deneme yanılma her ne kadar tarifler verilse de her yiğidin yoğurt yapışı farklı oluyor sonuçta..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder