5 Kasım 2014 Çarşamba

Evde Elma Sirkesi Yapmaca..

Evet sonunda içimdeki kafamdaki uhte amaç hedef her ne ise işte onlardan biri yapılmıştır...Elma sirkesini sonunda yaptım..Bu aralar herkesler de bir doğala eskiye dönüş isteği var bende onlardan biriyim sanırım..Hele bir de anne olduysanız tamamsınız..Bir hamaratlık bir hamaratlık..Uzun süredir bloglarda sitelerde okuyorum televizyon programlarında izliyorum bu yüzden kafamın bir yerinde bir gün sirke yapmalıyım fikri yer etmiş durumda ..Ve sadece bir kez yapmakla kalmamalı hayatıma katmalıyım..Sürekli sirke yapan bir Figen olmalıyım..

İlk sirkemi elma sirkesinden yana kullandım dostlar :))..Okuduğum araştırdığım kadarıyla elmaları yıkamamalıyız organik olmalıymış elmalar güvendiğimiz yerden almalıymışız böylelikle yıkamamıza gerek kalmazmış ve üzerindeki bakteriler sıkı çalışıp çok da güzel fermente olup sirkeleşirmiş..Salatalar, turşular, temizlik ve hatta cildimiz de sirkeleşirmiş mis gibi en doğalından...




Kurban bayramı için her zaman ki gibi eşimin köyü Ankara Güdül Sapanlıya gittik kurbanımızı kestik..Elmalar yerlerde a dostlar..Herkes yemek için toplarken ben hem yemek için hem de sirke için topladım..Hem sirke yapacağım diye sevindirik olurken hem de çürük, yerlerde çürümeye mahkum edilecek elmaları toplayarak bir işe yaramanın hazzını yaşadım...

NASIL MI YAPTIM :))

Elmaların kabuklarını soymadan küçük küçük doğradım olmazsa olmazlardan cam kullanma kuralına uyarak şişenin yarısına gelecek şekilde cam şişeye koydum elmalarımı üzerine de şişenin üstünde biraz boşluk kalacak şekilde su ile doldurdum..Bunu niye yapıyoruz çok bilmiyorum açıkçası bilen varsa bilgilendirirse sevinirim elbet...İçlerine de sirke anası ( sirkenin sirkeleşme aşaması sonunda üzerinde oluşan deniz anasına benzer beyaz bir tabakaymış)  olmadığından nohut attım bir kaç tane..Bir de tuz ve şeker ilave ettim..Üzerini tülbent ve paket lastiği kullanarak kapattım..Hava ile temas kuralına uydum ve böylelikle fermente olayının layıkıyla gerçekleşmesini sağladım..Ve ilk defa sirke yapan herkesin sinir olduğu gibi bekleme aşamasına geldim..2-2,5 ay ılık 15-25 derece sıcaklıkta karanlık bir yerde beklemeliymiş sirkeler.. Ben şu an bekleme aşamasındayım bu aşamadan sonra sirkelerimi süzeceğim elmalardan arındırıp aynı şişelere koyacağım ve bal ekleyip (keskinleşsin diye) serin yerde bekletip kullanmayı hedefliyorum bakalım...Sonuç ne olacak bilmiyorum ama çoook merak ediyorum..Sirkeden çok anlamam aslında bugüne kadar da çok kullanmadım ama anne olunca çok bilmiş oluyor insan :))) Doğala dönüş doğala dönüş anlayacağınız..Sonuçlardan haberdar ederim şekerler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder