18 Ocak 2016 Pazartesi

Soda Şişesinde Domates Konservesi


Bunlar benim bebeklerim gecikmiş bir paylaşım olacak ama ilk konservelerim oldular bu bebekler.
Uzun zamandır denemek istiyordum. Sonunda aldım internetten şişe kapatma makinamı ve yeni şişe kapaklarımı.Malzemeler; Domates, Soda şişesi, Şişe kapağı, Şişe kapatma aleti,Tuz

Öncelikle domatesleri minik minik doğradık hatta soda şişelerine doldurma kısmı daha rahat olsun isterseniz robottan da çekilebilir.Biz çok sulu olmaması adına çekmedik ama biraz zahmetli oldu çay kaşığıyla şişeleri doldurmak J Minik minik doğradığımız domatesleri yıkadığım, kuruttuğum şişelerime doldurdum. Üzerine bir çay kaşığı tuz ilave ettim ve makine ile pıt pıt kapattık. Sonra boş ve temiz bulaşık makinesine dizdim en yüksek derecede yıkadım. Makine bitince ters çevirip tezgaha koydum soğumasını bekledim soğuyunca uygun güneş görmeyen bir yerde afiyetle yenilmek üzere muhafaza ettim.
Ve geçenlerde bebeklerden birini açtım yemeğe salça niyetine ekledim verdiği renk tat on numara beş yıldız oldu.
Ve ben hayallerime bir tik daha attım. İnsanın böyle hayallerimi olur demeyin insan bir kere olsun konserve yapmalı mesela hobi niyetine. Aa bu arada annem çok yapar hala da yapar da ben hiç mi dikkat etmemişim hiç mi bakmamışım anne eline içine su kaçmış emeklerim boşa gitti diye oturup ağlayacaktım neredeyse meğer domates sulanmış..Bir bilene sordum içim rahatladı... :)) 

**Domatesleri doğrama doldurma şişeleri kapatmada sevgili sevgilümün yardım ettiği doğrudur..:.:))

*** 10 kilo domatesten yaklaşık 40 adet şişe çıkıyor bilginize..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder