11 Ocak 2016 Pazartesi

Ispanaklı Kereviz ve Zerdeçallı Pirinç Pilavı..

Evde biraz ondan biraz bundan malzemelerim vardı.. Napsam napsam derken kerevize karar verdim sonra gözüm hazırda haşlanmış ıspanaklarıma takıldı hadi sendende biraz ekleyelim dedim çok mutlu oldu :)) ıspanakcağızlar..Havuç rengine kurban olmazsan olmaz dedim onuda ekledim..Ve sonuç muhteşem görüntü muhteşem oldu..

MALZEMELER
1adet orta boy kereviz
1 küçük kase haşlanmış ıspanak
1 adet kuru soğan
2 adet havuç
1 yemek kaşığı bulgur
1 yemek kaşığı pirinç
zeytinyağ
tuz
zerdeçal
1 çay bardağı mandalina suyu
1adet küp şeker
su

HAZIRLANIŞI

Önce ince kıyılmış soğanlarımı saf zeytin yağda pembeleşene kadar yumuşattım küçük küçük doğradığım havuç ve kerevizleri de ekledim ardından daha önce temizleyip doğradığım ıspanakları sonra da pirinç,bulgur ve baharatları da işin içine kattım..Tüm malzemeleri harmanladım 3-5 dakika karıştıra karıştıra pişirdim sonra 1 çay bardağı mandalina suyu birazda limon suyumu ekledim 1 adet küp şeker ilavesinden sonra üzerini geçmeyecek kadar suyumu ekledim pişmeye bıraktım.





Nefis bir kereviz oldu bence hiç sevmeyen eşim bile afiyetle yedi..

Pilavıma gelince bildiğimiz piriç pilavı bire bir ölçü ile yapıyorum her zaman..Tencereme yağımı aldım biraz kızınca pirinci ekledim 5 dk filan karıştırdım..Tuz , zerdeçal ve suyu ekledim ve kapağını kapattım pişmeye bıraktım kısık ateşte..V sonuç sofraya renk geldi gayette leziz oldu..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder