11 Ocak 2016 Pazartesi

Karnabahar turşusu


Karnabahar Turşusu da Kurarmışım J


Evet evet sonunda bu da eklendi listeme bir yere not almıştım denemek istediğim zahmetli şeyleri bu da onlardan biri..Pembiş karnabahar turşum..Bir arkadaşımda yemiştim bu turşuyu pembe olmayanından aa bununda turşusu oluyomuymuş ne güzel dedim zaten her ahlini sevfiğim bir sebze..Dedim mutlaka deneyeceğim internette araştırıken tabikide pembiş olanlarını görünce ve rengini kırmızı pancarın verdiğini okuyunca a ben pancarada bayılıyorum oğlumla birlikte hayatıma giren sebze diye hemn ondan denedim..Tabiki de söylemeden geçemeyeceğim sirkemide tek başıma kendim yaptım..Ne var bunda dediğinizi duyar gibiy,im marifetkli hatunlar..Benim için turşu kurmak sirke yapmak tarhana yapmak ne biliyim konserve yapmak bi başarı hayal hobi özgüven ..Sizin için rutin işler olabilir..

MALZEMELER

1 adet orta boy karnabahar
1 adet haşlanmış kırmızı pancar ve suyu
Turşu tuzu
1 su bardağı elma sirkesi (Made by Figen)
Su
Sarımsak


HAZIRLANIŞI

Gelelim hazırlanışına tabi ki de karnabaharlarımı yıkadım parçalara ayırdım..Cam kavanozuma ayıkladığım sarımsaklarımdan attım göz kararı üzerine karnabaharlarımı aralara sarımsaklar haşlanmış pancarlar derken sıkıştırdım sonra 1 su bardağı sirke ev yapımı J ekledim sonra pancar suyunu ve içme suyunu ilave ettim 1 çorba kaşığı tuz ekledim kapattım ağzını ışık görmeyecek şekilde balkonda muhafaza ettim mayalanmaya bıraktım iki hafta kadar ve çıtır çıtır pembiş turşumu afiyetle sundum her fırsatta :))







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder