16 Eylül 2015 Çarşamba

Dalyan Ortaca Muğla

Dalyan ben deyim beş siz deyin on yıldır aklımın bir köşesinde olan bir yer..Kuzenim gitmişti çok güzel anlatmıştı..Eşiminde arkadaşları epey övmüş tatil listemize yazı verdik bu sene ..İyi de yapmışız..Epey araştırdım Dalyanı..Araştırmalarım sırasında Zakkum Pansiyona rastladım..

En çok etkileyen kısmı İnternet sitelerinde rastladığım "Dünya görüşü ne olursa olsun tüm dünyanın kabul ettiği, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk'ün ülkemizi yoktan var edişini kabul etmeyen vatandaşlarımıza oda talebinde bulunmadıkları için teşekkür ederiz." bu cümleydi..İyi ki de gitmişiz..Oğlum o kadar sevdi ki kaka kaka dedi girer girmez hemen arabadan lazımlığını getirdim oturdu bi de gazete aldı hem kamuflaj niyetine hem keyif niyetine kral mezarlarına karşı ohh mis...Yani neymiş krallar bu dünya kimseye kalmazmış bakın Yücem karşınızda kakasını yapıyo keyifli keyifli :)))

Pansiyon tıpkı sitelerinde anlatıldığı gibi görüntülerinde fazlası var eksiği yok..Çok şirin sıcak bir pansiyon..Kral mezarları manzaralı nehrin kıyısında süper..

Oğluş balıklara ekmek attı bi sürü eğlendik ki biz..Deniz en yakın meşhur iz tuzu plajı..Teknelerle pansiyonun önünde binip gidilebiliyor isterseniz karadan da gidiliyor..Biz her ikisini de yaptık sayılır..İlk gün arabamızla gittik plaja tekne saatini kaçırmıştık çünkü..Bir baktık fikrimiz olsun diye.Açıkçası denize gittik ama girmedik..Oldukça kalabalık birazda dalgalıydı.

Sonra yol üzerindeki muhteşem bir atmosferi olan Nar Danesine uğradık yemeğimizi orada yedik..Açıkçası gitmeden araştırdığımda çok güzel yorumlar okudum orası hakkında..Ama yemek konusunda biz pek tatmin olmadık..

Nar suyunu da içmedik..Resimlerde göründüğü üzere erişte tam bir hayal kırıklığı..Ama dondurmasını denedik oda bizim dondurma anlayışımıza uymayan serinletici güzel bir tat..Bildiğiniz meybuzun daha kıvamlı halini külaha koymuşlar..Hatta şu algidanın twister yediyseniz tıpkı onun gibi serinletici bir tadı var ..Dondurma dediğin maraş usulü ve Ankara demetevler Roko dondurma gibim olur..Ama atmosfer muhteşem..çok güzel yapmışlar adamlar..Seyir terasından görünen manzara muhteşem al çayını otur saatlerce izle ..İyi ki gitmişiz yine de...,

İkinci gün pansiyonun sahibi sevgili murat bize 12 Adalar turu ayarladı..Oğluş Kociş ve ben açık denzilerde denzin dibine kadar tadını çıkardık..Oğluş nasıl girdi derseniz..Swimmtrainer saolsun der şiddetle tavsiye ederim..

Son günümüz de ise bir öncekine göre çok daha fazla sevdiğimiz Ekincik turuna gittik..Diyeceksiniz ki Ekincikte üç gün kaldın niye gittin..Kaldığımız yere turlar öylesine uğruyor asıl koy biraz ilerideymiş meğer..Muhteşem bir koya gittik kıyısı da vardı hatta Yüce bayıldı oraya sürekli taş attı denize cop cop..Sonra mağaranın altındaki süper ötesi denize girdik..Hemde dalyan turunda yaptıkları gibi sazlıkların arasından geçtik iztuzunu gördük..Veeeeeeeeeeee kocaman caretta caretta bize kendini gösterdi.

Şanslıydık yani....Mavi yengeç aldık tadına baktık tatlı balık gibi bir şey çoğunu yemeyi beceremediğimden cartta carettalara attık..A bu arada öyle sevimli de değiller kocaman bi şeydi bizim gördüğümüz kaplumbağa :))))..Turu düzenleyen tekne Özalp turlarının teknesiydi Ali kaptan ve ailesi çok sıcak dı..

Öğle yemeğimiz muhteşemdi..Kesinlikle tavsiye ederim..12 ada teknesi daha büyük daha fabrikasyon gezisiydi..Ama ekincik gezi daha bir sıcak aile teknesi otantik geziydi..Dalyan gezimizi de böyle tamamladıktan sonra sıra üçüncü rotamız Akbükteydi..