3 Mart 2016 Perşembe

Ekşili Mantar ..



MALZEMELER

  • 1 adet soğan
  • 1 adet havuç
  • 1paket mantar
  • nar ekşisi
  • yarım çay bardağı bulgur
  • tuz
  • pul biber
  • zeytinyağ
  • su

HAZIRLANIŞI

Maksat değişiklik olsun..Mantar sotden sıkılan ben ne yapsam ne yapsam derken böyle bir şaheser çıktı ortaya :)) Ekşili mantar dediysem Amerikayı yeniden keşfetmedim ama yine de değişik bir tat oldu..Jülyen doğradığım soğanlarımı zeytin yağında yumuşattım sonra patates soyacağı ile soyarak dilimlediğim havuçları da ekleyip yumuşayana kadar karıştırdım..Ardından dörde böldüğüm annemin deyimiyle dört şah yaptığım mantarlarımı ve yarım çay bardağı bulguru ve ekşili dememenin sırrı olan nar ekşisini ekledim..Baharatları da kattıktan sonra biraz pişmeye bıraktım..5 dk kadar pişince çok az su ekledim..Eklediğim su çekince ocağı kapattım ..Zaten mantarın pişmesi çok zaman almıyor..Sonra bence harikalar yarattım :)) Sesli gülebilirsiniz..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder