22 Temmuz 2015 Çarşamba

Kuru Fasulye Pilav İkilisi..

Ben şanslı gelinlerdenim. Misafir gelmediği sürece benim evde hafta içi yemek pişmez pek..Yüceden önce  iki kap yemeğimi kayın validem verirdi, hafta içleri hafta sonları da ben meşakatli yemekler tatlılar denerdim..Ya da herhangi sıradan bir yemek..Çokça da yapardım nede olsa bizimkiler kalabalık tadına bakayım derken biterdi yemekcağızlarım..Misafir geldiğinde kendim yapardım tabi ki de..Yüce geldi sonra bizim evde yemek pişmez oldu.. Hiç değil tabi ki vakit buldukça blogda yayınladıklarım var onları da söylemeden geçmeyelim :)) Ama şu pratiklik varya rahatlık o bende yok ..Çok pratik yapmam lazım işin aslı..EE artık büyüdü oğluş 1,5 yaşında ..Zor bir çocukta değil Allah'a şükür..Benim ev hanımı olma, çok sevdiğim mutfağıma dönme zamanım geldi ve de geçiyordu..Artık tam zamanlı çalışmalıydın işin özü..Zaten mutfağımda zaman buldukça canım istedikçe vakit ayırıyordum..Onların bir kısmını da blogda paylaştım sizlerle.. 




Diyeceksiniz ki niye kafayı mı yedin sen bu rahatlık varken..Belkide yemişimdir..Ama insan yapmadıkça mutfaktan soğuyor cancağızım..Ve ben mutfağı sevdiğim için bu blog açıldı özenildi bezenildi..EE ne duruyorsun yemek yapsana yemek yapsana oy oy yemek yapsana.. :)))) Ve o seramik tencereleri almam için yemek yapıyor olmam lazım sık sık arada bir değil dimi değsin aldığıma.. :))))))))))))))


Ve eşimin çok sevdiği ikili olan kuru fasulye pilav la başladım işe..Evet biraz sulu yaptığım doğrudur..Birazda salça ve yağ konusunda cömert davranırsam gayette başarılıyım..

MALZEMELER

1 su bardağı kuru fasulye
2-3 su bardağı su
3 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 adet kırmızı biber
1 adet yeşil biber
1 adet kuru soğan
tuz
arzuya göre baharat

HAZIRLANIŞI

Bir gece önceden ıslattığım kuru fasulyelerimi süzüp bir taşım kaynattım köpükleri ve pis kokusu gitsin diye yapılmayadabilir bu işlem..Düdüklüye yağı mı aldım ince ince doğradığım soğanlarımı biraz kavurdum sonra doğranmış biberlerimi ve domatesimi de ekledim..Ve en son fasulyelerimi ekleyip salça ve baharatlarımı kattım..Suyunu ekledim düdük öttükten sonra 20 dk kadar pişirdim biraz fazla pişirsem dağılırdı herhalde..Düdüklüye göre değişir bu süre tabi..Sonuç resimdeki gibi..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder