12 Nisan 2013 Cuma

Mantarlı kabak dolma ve mantar sote....



MALZEMELER
  • 3 adet kabak
  • 100 gr mantar
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 adet domates
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1 adet yeşil biber
  • tuz ver isteğe bağlı baharat
  • zeytinyağı
  • salça
  • kaşar peyniri dilimleri

HAZIRLANIŞI

İlk dikkate değer uydurmasyon yemeğim.. Hafta sonu aldığım mantarları bir an önce pişirmeliydim... Ama evde bekleyen kabaklarım da vardı.. Önce kabaklı mantar sote yapayım dedim... Sonra fikrim geldi mantar soteyi tek başına yapayım kabağın içini doldurayım dedim.... İyi ki de dedim nefis oldu.... Önce kabaklarımın içini bir çay kaşığı yardımıyla oydum ve su dolu tencereye alıp haşlanması için kaynamaya bıraktım... Kabaklarım haşlanırken iç harcımı hazırlamak için tavaya çok az zeytinyağı koyup kızdırdım... Kızan yağıma ince ince doğranmış soğanlarımı ekleyip karamelize olana kadar kavurdum ve ardından yine ince ince doğradığım mantarlarımı ekledim.. Ve sırasıyla doğranmış biberleri, sarımsakları, domatesleri, salçayı ve baharatları ekleyip iyice harmanladım ve 5-6 dk kadar pişirdim... Hem mantar sote hem de iç harcım hazır olmuş oldu.... Haşlanan kabaklarımın soğuyunca (ben soğuk suya tuttum) içini doldurup ve birer küçük dilim kaşar peyniri ile süsleyip önceden ısıttığım fırınıma pişmek üzere koydum... Kaşarlar kızarana kadar pişirdim ve afiyetle cumurlop.. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder