20 Aralık 2012 Perşembe

İstiridye mantarı ve kırmızı biber yemeğim...




Mantar sevdam İtalya turumla başladı.. Porçini mantar ile tanıştım.. Tur arkadaşlarından biri istiridye mantarının porçinin ikamesi olduğunu söyledi ve markette görür görmez aldım ve pizza denedim. Bu seferde kızartmasını deneyelim dedim... Yanınada bu aralar renginden dolayı takıldığım mor soğan ve çok sevdiğim kırmızı biberden garnitür gibim bi şeyler hazırladım... Ben yaptım oldu hadi sizinle de yapalım.... :))

MALZEMELER

2 adet kırmızı biber
2 adet mor soğan
fındık yağı
baharat (ben tuz, pul biber ve zencefil kullandım  aa  birde kuzenimin İtalyadan getirdiği acı sosdan da kullandım)
su
ve
isitridye mantarı..benim aldığım 250 gr cıktı :( az geldi 2 kişiye bunlarda ıspanak gibi küçücük kalıyo...


HAZIRLANIŞI

Öncelikle garnitürden başladım yapmaya.. Niye ? Çünkü açtım biran önce pişsmeli ve yemeliyim dedim...
Kırmızı biberlerimi halka halka , soğanlarımı da julyen doğradım. Tencereye illa da fındık yağımı alıp biraz kızdırdım sonra soğan ve biberleri, baharatları ve göz kararı su ekledim ve karamalize olana kadar kendi haline bıraktıp ... Açıkcası süre filan tutmadım göz kararı sebzeler sulanıp renkleri dönünce kapattıp ocağımı... İstiridyeme gelince, tavada yağı biraz kızdırdıktan sonra dizdim mantarlarımı, üzerlerine biraz tuz ve karabiber serptim, her iki tarafını da kızarttıp ve mutlu son...

Bu arada servis yaparken olmazsa olmazım yeşilliklerimi de unutmadım hem renk katıyolar hem sağlık :))

Afiyetle....


4 yorum:

  1. ellerine sağlık tatlım mmmmmm mis:)
    Sayfama bıraktığın güzel ve özel yorumuna çok teşekkürler nice senelere hep beraber:)))

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık yemek harika görünüyor Bloğunu izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim..

    YanıtlaSil