11 Haziran 2014 Çarşamba

Ek Gıda Maceramız Başlasın :))) Birinci Fasıl

Ek gıda maceramız 19 mayıs itibariyle başladı..Herkesde bir rahatlama bir rahatlama :)) zira herkesde bebişe bir şey yedirme çabası vardı..Tabi ki de despot bendeniz izin vermediğinden kurdeşen dökeceklerdi neredeyse :) Bunlardan biri de babamız tabi ki de..Ve beklenen soru doktor amcamıza heyecanlı aceleci babamız tarafından soruldu..Ek gıdaya ne zaman geçeceğiz? :)) Beş ay bir haftalıktı Yüce..Kilo gidişatımız da gayet yerindeydi.. Doğum kilosuna göre ilerdeydi çok şükür... Ama başlayabileceğimizi söyledi doktor amcamız..

Kurallar;
  • Önce ek gıda sonra anne sütü ya da mama. Yani bebiş açken veriyoruz ek gıdayı..
  • Karıştırmak bulamaç yapmak yasak
  • Azdan çoğa doğru verilecek besinler.
  • Her gıda alerji yapıp yapmadığının tespit edilmesi için dörder gün tek tek verilecek yani dört gün elma dört gün armut gibi..
  • Acele etmeyeceğiz
  • Zorlamayacağız
  • Bekletmeyeceğiz
Bu kurallar eşliğinde meye suyu ve yoğurtla başladık ek gıda maceramıza..Sırasıyla elma,armut,kayısı,şeftali,havuç,muz ve portakalı dörder gün öğleden önce 1100 gibi vereceğiz..Muzu anne sütü ile biraz ezerek diğerlerini de su olarak vereceğiz bebişimize..Birinci gün çeyrek ikinci gün yarım üçüncü gün dörtte üçünü dördüncü gün tam meyvenin suyunu vereceğiz. Ben meyvelerin suyunu cam rende kullanarak çıkardım sonrada süzgeç yardımıyla süzdüm.. Öğleden sonra ise 1600-1700 arası ilk günler sulandırarak sonra normal kıvamda yarım kahve fincanı kadar yoğurdumuzu yedireceğiz.. Bugün biz havuç faslımızı da bitirdik. Muz ve portakal kaldı. Portakalın mevsimi olmadığından ben başka meyvelere başlayacağım..Yoğurda gelirsek her gün taze taze mayalıyorum. Yeni yeni kefir de vermeye başladım. Kefirin faydaları ve mayalanış için tık tık :)) Yoğurt ya da kefir illaki olmazsa olmazımız zira probiyotikler önemli beslenmede..

Kayısıya gelince farkettim ki meyveleri ilk iki gün su şeklinde son iki gün püre şeklinde verilebilir. Gayette yiyebiliyor püre şeklinde de. Cam rende de rendeledikten sonraki halini verseydim keşke dedim. Lifli kısmı atmamış olurdum. Ama bir yandan da fazla lif ağır gelir miydi böyle bir şey okumuştum bir yerde..Zaten hem artık çok geçmişti hem de doktorun söylediğini uygulamayı tercih ettim.

Birde keçi sütünden yoğurt mayalamayı denemeyin tutmuyor.

Bu arada biz çok önceden başladık salya nedeniyle önlük kullanımına ama ek gıdayla birlikte daha çok önlüğe ihtiyaç oluyor bilginiz ola :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder