29 Haziran 2014 Pazar

Ek Gıda İkinci Fasıl...

Ek gıda maceramızın ikinci faslına geçtik..Oğlum 6.5 aylık yaklaşık on gündür ikinci faslı uyguluyoruz..Evet biraz erken başladık sanırım :)) Birinci fasılda meyve suyu ve yoğurtla tanışmıştık..İkinci fasılda ise kahvaltı ve çorbalarla tanıştık..

Kahvaltıda yumurta sarısı,yeşil çizik zeytin, domates, beyaz peynir ve ekmek içi sıvı gıda olarak da ıhlamur,rezene, ısırgan, papatya yada meyve suyu verilebileceğini söyledi doktorumuz. Domatesi yumurtayı ya da ekmeği sulandırmak için kullandım daha çok..Önce minik taneler halinde verdim sonra yavaş yavaş artırdım miktarını.Peyniri ve zeytini akşamdan suya koydum ki tuzu gitsin diye..Doktorumuz siyah zeytinlerde boya olduğundan yeşil çizik zeytin önerdi bizde öyle yaptık..Yumurta sarısını birinci gün 1/10 ikinci gün 2/10 ....10. gün bir yumurta sarısı olarak vermemi . çeri domates için ise; birinci gün 1/6 ikinci gün 2/6 ....6. gün bir minik domates verebileceğimi söyledi doktor amca. Peynir ve zeytini ise iki güne bir artırıp verebileceğimi söyledi.. Rakamlara pek takılmadan işin aslı yavaş yavaş anne iç güdüsü ve minik gurmenin tepkilerine göre artırmamızı söyledi...Biz de öyle yaptık şu an rakamlara takılırsam bir yumurta sarısı yemesi gerekir Yücenin ama tabii de öyle yapmadık..Biz biraz erken başladık ek gıda maceramıza ilk fasıl bittikten sonra ikinci fasıla geçtik heyecanla..Birde baktı ki Yüce bey anne sütünden yani asıl gıdasından hariç dört öğün yapmaya başladı kahvaltı, ara öğün meyve, öğlen sebze çorbası, ara öğün yoğurt..Tabi ki de minik gurme tepki verdi ya çorbayı yemedi ya yoğurdu. Neyse ki çok geçmeden müdahale ettim olaya.. Bu düzeni sadece üç gün uyguladım ve hemen tekrar düşünüp taşını araştırıp yeni düzenimize adapte olduk..Artık bir gün çorba veriyorsam diğer gün yoğurt veriyorum..Ama kahvaltımızı her gün yapıyoruz çünkü sanırım Yüce bey annesi gibi kahvaltıyı çoook sevecek..Erkenci Yüce (Allah isteyince veriyor böyle olsun istedim istiyorum ) babasıyla birlikte sabahın köründe kahvaltı soframızı şenlendiriyor..



Çorba olarak ise ağırlıklı sebze çorbaları verebileceğimizi bunun yanında tarhana,yoğurt çorbası ve mercimek çorbası da söyledi doktor amcamız..Sebze çorbamı biraz sızma zeytin yağ, soğan mümkünse arpacık soğan, sarımsak (aslında bir iki ay sonra başla dedi sarımsağa doktor) ve sebzeyi tencereme alıp biraz kavurup üzerine suyunu ekleyip pişmeye bırakıyorum..Tabi ki de tuz ve salça YASAKKKK!!! Sona çatalla ezip veriyorum oğluşuma..Ve anlaşıldığı üzere blender YASAKKKK!!! Konserve ve margarin YASAKKK!!! Veee bekletmek YASAKKK!!! Bir ay sonrada çorbalarıma et ekleyeceğim.. Mümkünse kuzu eti..kıyma yada kuşbaşı olabilirmiş..Kemik suyu ve et suyuna gelirsek aroma olsun diye katılabilirmiş yemeklere ama besleyiciliği yokmuş...


Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder